Formasyon çalışmaları.


Video Oyunları Değerlendirme Kriterleri
İçerik doğru mu?
İçerik güncel mi?
İçerik kazanımlara uygun mu?
Kazanımlara ulaşmak için içerik yeterince detaylımı?
İçerik farklı bakış açılarını objektif şekilde yansıtıyor mu?
Hedef kitleye uygun mu?
Grup çalışmasına uygun mu?
Evet
Evet
Evet
Kısmen
Kısmen

Evet
Evet
Kazanımlar açıkça ve detaylı belirtilmiş mi?
Kazanımlar, içerik ve değerlendirme etkinlikleri tutarlı mı?
Yeterli miktarda ve çeşitte örnek verilmiş mi?
Öğrenilenleri sınamak amaçlı yeterli etkinlik var mı?
Örnekler ve etkinliklerde uygun zorluk seviyesi ayarlanmış mı?
Konuya yönelik ipuçları ve özetler sunulmakta mı?
Öğretmen tarafından kullanılan öğretim stratejilerine uygun mu?
Değerlendirme malzemeleri içerik ve kazanımlarla tutarlı mı?
Yeterli sayı ve çeşitte değerlendirme sorusu var mı?

Kısmen
Evet

Evet
Evet

Evet

Evet
Evet

Evet

Kısmen



Materyal kullanımına yönelik yönergeler açık ve anlaşılır mı?
Temel öğeler, yazı, gezinti tuşları vb. tutarlı bir şekilde yerleştirilmiş mi?
Ekranda gereksiz eleman kullanımından kaçınılmış mı?
Materyal, görsel tasarım ilkelerine uygun tasarlanmış mı?
Ekrana ilk bakışta materyalin nasıl kullanılacağı anlaşılıyor mu?
Hedef kitle ve konuya uygun mu?
Materyal kendi içinde bir bütün mü, tamamlayabilmek için dışarıdan başka kaynaklara ulaşmak gerekiyor mu? (Örn. İnternet videoları)
Kullanmak için özel teknik beceri ve donanım gerektiriyor mu?
Materyal üstünde gerekirse değişiklik yapmaya izin veriyor mu?

Kısmen

Evet

Evet

Evet

Kısmen

Evet
Kısmen (Kullanılan dil konusunda sorun var denilebilir)

Kısmen

Hayır
Materyal içinde fikri mülkiyet haklarına dikkat edilmiş mi?
Başka kaynaklardan alıntılarda esas kaynağa referans verilmiş mi?
Materyalin kullanım koşulları belirtilmiş mi?

Evet

Evet
Evet
Materyal ile sunulan içerikler kazanımların etkin bir şekilde gerçekleştirilmesi için uygun mu?
Öğrenmeyi ilgi çekici hale getiriyor mu? Öğrencide konuya yönelik merak uyandırıyor mu?
Öğrenciyi motive ediyor mu?
Ses, video, resim ve yazı ile farklı öğrenme stillerine sahip öğrencilere hitap ediyor mu?
Materyal, eğitsel olarak önemli, değerli ve anlamlı kavram ve yetenekleri içeriyor mu?
Materyal öğretmen merkezli mi öğrenci merkezli mi?
Öğrenci sürece aktif olarak katılabiliyor mu yoksa sadece öğretmenin sunumunu mu takip ediyor?
Sonuçta ilgili kazanımın öğrenci tarafından elde edilmesinde katkısı var mı?
Klasik materyallere göre daha etkili mi?
Öğrencide kalıcı bir öğrenme sağlıyor mu?
Öğrencinin öğrendiklerini başka alanlara aktarmasına yardımcı oluyor mu?

Evet

Evet

Evet
Kısmen

Evet

Öğrenci merkezli

Aktif katılım var

Evet

Kısmen
Kısmen
Evet







internet bağımlılığı ölçeği

https://forms.gle/VeSsZ2o9DJGGr8Cz7


podcast çalışması:

https://soundcloud.com/pf46222905112/whatsapp-audio-2019-03-30-at-152400-online-audio-convertercom/s-ficMe


materyal seçme aracı geliştirme:







kahoot linki:
 https://create.kahoot.it/share/sair-ve-yazarlarmz/dc3df771-3712-4899-85f4-ea9a4532751f

eğitimsel puzzle hazırlama:


.com
Ticari ve genel konularda kullanımı söz konusu olan bir uzantıdır. Akılda kalır olmasından dolayı en çok tercih edilen uzantıdır.
.net
Network kelimesinin kısaltılmasıdır. Örgütlenme ve ağ anlamında da kullanılmaktadır. Yazının başında bahsettiğimiz gibi .com uzantısının dolu olmasından dolayı tercih edilebilir.
.org
organizasyon kelimesi kısaltılmasından oluşmaktadır. Ekseriyetle kelime anlamından anlaşılacağı gibi yapılacak olan bir organizasyon için alınır bir uzantıdır.
.aero
havacılık alanında ve hava endüstrisinde kullanımı olan bir uzantıdır.
.asia
uzantıdan da anlaşılacağı üzere Asya ülkelerinde kullanılan bir uzantıdır.
.biz
Şirketler ve kuruluşlar, yani iş ile alakalı olan siteler için kullanılan uzantılardır.
.coop
Kooperatifler için kullanılabilir bir uzantıdır.
.gov
Resmi daireler, hükümet kurumları ve kuruluşları tarafından kullanılan uzantılardır. Bunlar haricinde kullanımı söz konusu değildir.
.edu
 Eğitim amacı ile kurulmuş olunan üniversite, kolej vb. kurumların kullanmakta oldukları uzantılardır.
.info
bilgi içeren sitelerin kullanabilecekleri uzantılardır.
.int
Uluslararası gerçekleşecek organizasyonlar için kullanılabilir uzantılarıdır.
.mil
Ordu ve askeri kuruluşların kullanımına sunulan uzantılardır.
.jobs
işçi ve iş bulma ilan siteleri için uygun olan uzantılardır.
.museum
müzeler için uzantılarıdır.
.tel
iletişim servisleri için uzantılardır.
.name
kişisel blog ve siteler için uygun olan uzantılardır.
.pro
Meslek sahipleri için uygun olan uzantılardır. Bu uzantılar profesyonel olanlar için geçerlidir.
.travel
Seyahat hizmetleri veren ya da seyahat acentaları için uygun olan uzantılardır.
.pol.tr
Polis, emniyet teşkilatı,
.k12.tr
Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanmış öğretim kurumları,







Yorumlar

Popüler Yayınlar