Formasyon çalışmaları.
Video
Oyunları Değerlendirme Kriterleri
İçerik doğru mu?
İçerik
güncel mi?
İçerik
kazanımlara uygun mu?
Kazanımlara
ulaşmak için içerik yeterince detaylımı?
İçerik
farklı bakış açılarını objektif şekilde yansıtıyor mu?
Hedef
kitleye uygun mu?
Grup çalışmasına
uygun mu? |
Evet
Evet
Evet
Kısmen
Kısmen
Evet
Evet |
Kazanımlar açıkça ve
detaylı belirtilmiş mi?
Kazanımlar,
içerik ve değerlendirme etkinlikleri tutarlı mı?
Yeterli
miktarda ve çeşitte örnek verilmiş mi?
Öğrenilenleri
sınamak amaçlı yeterli etkinlik var mı?
Örnekler
ve etkinliklerde uygun zorluk seviyesi ayarlanmış mı?
Konuya
yönelik ipuçları ve özetler sunulmakta mı?
Öğretmen
tarafından kullanılan öğretim stratejilerine uygun mu?
Değerlendirme
malzemeleri içerik ve kazanımlarla tutarlı mı?
Yeterli
sayı ve çeşitte değerlendirme sorusu var mı?
|
Kısmen
Evet
Evet
Evet
Evet
Evet
Evet
Evet
Kısmen
|
Materyal kullanımına
yönelik yönergeler açık ve anlaşılır mı?
Temel
öğeler, yazı, gezinti tuşları vb. tutarlı bir şekilde
yerleştirilmiş mi?
Ekranda
gereksiz eleman kullanımından kaçınılmış mı?
Materyal,
görsel tasarım ilkelerine uygun tasarlanmış mı?
Ekrana
ilk bakışta materyalin nasıl kullanılacağı anlaşılıyor
mu?
Hedef
kitle ve konuya uygun mu?
Materyal
kendi içinde bir bütün mü, tamamlayabilmek için dışarıdan
başka kaynaklara ulaşmak gerekiyor mu? (Örn. İnternet
videoları)
Kullanmak
için özel teknik beceri ve donanım gerektiriyor mu?
Materyal
üstünde gerekirse değişiklik yapmaya izin veriyor mu?
|
Kısmen
Evet
Evet
Evet
Kısmen
Evet
Kısmen
(Kullanılan dil konusunda sorun var denilebilir)
Kısmen
|
Materyal içinde fikri
mülkiyet haklarına dikkat edilmiş mi?
Başka
kaynaklardan alıntılarda esas kaynağa referans verilmiş mi?
Materyalin
kullanım koşulları belirtilmiş mi?
|
Evet
Evet
Evet |
Materyal ile sunulan
içerikler kazanımların etkin bir şekilde gerçekleştirilmesi
için uygun mu?
Öğrenmeyi
ilgi çekici hale getiriyor mu? Öğrencide konuya yönelik merak
uyandırıyor mu?
Öğrenciyi
motive ediyor mu?
Ses,
video, resim ve yazı ile farklı öğrenme stillerine sahip
öğrencilere hitap ediyor mu?
Materyal,
eğitsel olarak önemli, değerli ve anlamlı kavram ve
yetenekleri içeriyor mu?
Materyal
öğretmen merkezli mi öğrenci merkezli mi?
Öğrenci
sürece aktif olarak katılabiliyor mu yoksa sadece öğretmenin
sunumunu mu takip ediyor?
Sonuçta
ilgili kazanımın öğrenci tarafından elde edilmesinde katkısı
var mı?
Klasik
materyallere göre daha etkili mi?
Öğrencide
kalıcı bir öğrenme sağlıyor mu?
Öğrencinin
öğrendiklerini başka alanlara aktarmasına yardımcı oluyor
mu?
|
Evet
Evet
Evet
Kısmen
Evet
Öğrenci
merkezli
Aktif
katılım var
Evet
Kısmen
Kısmen
Evet
|
internet bağımlılığı ölçeği
https://forms.gle/VeSsZ2o9DJGGr8Cz7
podcast çalışması:
https://soundcloud.com/pf46222905112/whatsapp-audio-2019-03-30-at-152400-online-audio-convertercom/s-ficMe
materyal seçme aracı geliştirme:
kahoot linki:
https://create.kahoot.it/share/sair-ve-yazarlarmz/dc3df771-3712-4899-85f4-ea9a4532751f
eğitimsel puzzle hazırlama:
.com
|
Ticari ve genel konularda kullanımı söz konusu olan bir uzantıdır. Akılda kalır olmasından dolayı en çok tercih edilen uzantıdır.
|
.net
|
Network kelimesinin kısaltılmasıdır. Örgütlenme ve ağ anlamında da kullanılmaktadır. Yazının başında bahsettiğimiz gibi .com uzantısının dolu olmasından dolayı tercih edilebilir.
|
.org
|
organizasyon kelimesi kısaltılmasından oluşmaktadır. Ekseriyetle kelime anlamından anlaşılacağı gibi yapılacak olan bir organizasyon için alınır bir uzantıdır.
|
.aero
|
havacılık alanında ve hava endüstrisinde kullanımı olan bir uzantıdır.
|
.asia
|
uzantıdan da anlaşılacağı üzere Asya ülkelerinde kullanılan bir uzantıdır.
|
.biz
|
Şirketler ve kuruluşlar, yani iş ile alakalı olan siteler için kullanılan uzantılardır.
|
.coop
|
Kooperatifler için kullanılabilir bir uzantıdır.
|
.gov
|
Resmi daireler, hükümet kurumları ve kuruluşları tarafından kullanılan uzantılardır. Bunlar haricinde kullanımı söz konusu değildir.
|
.edu
|
Eğitim amacı ile kurulmuş olunan üniversite, kolej vb. kurumların kullanmakta oldukları uzantılardır.
|
.info
|
bilgi içeren sitelerin kullanabilecekleri uzantılardır.
|
.int
|
Uluslararası gerçekleşecek organizasyonlar için kullanılabilir uzantılarıdır.
|
.mil
|
Ordu ve askeri kuruluşların kullanımına sunulan uzantılardır.
|
.jobs
|
işçi ve iş bulma ilan siteleri için uygun olan uzantılardır.
|
.museum
|
müzeler için uzantılarıdır.
|
.tel
|
iletişim servisleri için uzantılardır.
|
.name
|
kişisel blog ve siteler için uygun olan uzantılardır.
|
.pro
|
Meslek sahipleri için uygun olan uzantılardır. Bu uzantılar profesyonel olanlar için geçerlidir.
|
.travel
|
Seyahat hizmetleri veren ya da seyahat acentaları için uygun olan uzantılardır.
|
.pol.tr
|
Polis, emniyet teşkilatı,
|
.k12.tr
|
Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanmış öğretim kurumları,
|
Yorumlar
Yorum Gönder